Zijn er bezoekuren?
Neen, er zijn geen vaste bezoekuren. Familie en vrienden zijn vrij om op bezoek te komen. Voor de bewoners zelf is het fijn dat er wel rekening wordt gehouden met de ochtendverzorging en de nachtrust bij het plannen van het bezoek.
Voor de veiligheid van onze bewoners is de voordeur vanaf 21u gesloten. Men kan aanbellen, een medewerker laat het bezoek binnen.
Wat moet een bewoner meebrengen?
We vinden het belangrijk dat een bewoner zich kan thuis voelen in zijn kamer. Persoonlijke en vertrouwde spullen helpen daarbij. Aan de technische dienst kan assistentie gevraagd worden bij het ophangen van kaders. Het is zeker mogelijk om ook eigen meubels mee te brengen, dit na overleg met de technische dienst. Zij kunnen goed inschatten of er voldoende ruimte overblijft om een goede zorg te kunnen bieden.
Voor een goede hygiëne vinden we het belangrijk dat bewoners kunnen beschikken over voldoende comfortabele kledij, handdoeken, washandjes,…. Indien gewenst kan men bij het inschrijven een lijst krijgen die als richtlijn kan dienen.
Indien men elektrische toestellen wil meebrengen kan dit na overleg met de technische dienst. Op die manier willen we zorgen voor de veiligheid van onze bewoners.
De identiteitskaart van de bewoners en klevertjes van de mutualiteit worden in het woonzorgcentrum bewaard.
Hoe kan ik mij inschrijven?
Je bent altijd welkom om kennis te maken met onze medewerkers, bewoners en vrijwilligers.
Wens je een persoonlijke rondleiding of wil je je inschrijven, gelieve dan even een afspraak te maken met één van onze medewerkers.
In Huize Nazareth werken we met een wachtlijst. Er wordt voorrang gegeven aan mensen die meer zorgen nodig hebben.
Tijdens een afspraak zullen onze medewerkers je al de nodige info geven en je vragen beantwoorden.
Bij een inschrijving breng je het ingevulde formulier ‘Aanvraag tot opname’ mee (voorzijde vul je zelf in, achterzijde laat je invullen door de huisarts of thuisverpleegkundige), samen met je identiteitskaart.
Wat kan ik voor mijn familielid – vriend(in) betekenen van zodra hij/zij in het woonzorgcentrum verblijft?
Voor het welbevinden van onze bewoners is het contact met familie en vrienden tijdens hun verblijf in het woonzorgcentrum erg belangrijk. Voor onze medewerkers is een goed contact met familie en vrienden onmisbaar om de bewoner goed te leren kennen en om goede zorg te kunnen verlenen.
Daarom nodigen we familie en vrienden uit om regelmatig op bezoek te komen, deel te nemen aan uitstappen, de bewoner te komen helpen bij dagelijkse bezigheden of activiteiten.
Hoe zijn jullie te bereiken?
Klik hiervoor adres en routebeschrijving.
Moeten we zelf zorgen voor de medicatie?
Wij hebben een samenwerking met een vaste apotheker. Op die manier kunnen we een goede service bieden aan onze bewoners. De medicatie wordt voor de bewoners besteld en klaargezet.
Aan mensen die bij ons in kortverblijf komen wordt wel gevraagd medicatie of voorschriften voor deze medicatie te voorzien voor de hele periode van hun verblijf.
Hoeveel kledij heeft een bewoner nodig?
Indien gewenst kan men bij het inschrijven een lijst krijgen die als richtlijn kan dienen. We vinden het belangrijk dat bewoners steeds voldoende comfortabele kledij ter beschikking heeft.
Hoe gebeurt de facturatie?
Op het einde van elke maand wordt er een rekening opgemaakt, de verblijfsnota. Hierop staan alle kosten vermeld: de dagprijs en alle bijkomende kosten (zoals medicatie, kapper, pedicure, …).
Er wordt gewerkt met een voorschotregeling, dit betekent dat de dagprijs voor de komende maand betaald wordt samen met de kosten van de voorbije maand.
Dus op de verblijfsnota van de maand mei betaalt men de dagprijs voor de hele maand juni samen met alle gemaakte kosten van de maand mei.
Bij tarieven vind je meer informatie over de dagprijs en de producten die niet in de dagprijs inbegrepen zijn.